A Microsoft a múlt héten mutatta be új felhasználói élményplatformját, a Viva-t. Azóta is rengeteg cikk jelenik meg róla, de valahogy a sok színes-szagos PR tartalom között elsikkad a valódi üzenet. Mi a fene az a Microsoft Viva és mégis mire lehet majd használni?

Kezdjük a legelején. Ki hallott már a Project Cortex munkanéven futó Microsoft fejlesztésről? A dolog lényege, hogy a rendszerbe ömlesztett rengeteg adatot (mindenféle strukturálatlan – például fájlok –  formában) képesek legyünk hasznos tartalommá konvertálni és aztán automatizált folyamatok mentén rendszerezni. Eddig jól hangzik ugye?
A fejlesztés mostanra ért megvásárolható termékké Microsoft Viva néven. Ez így nem teljesen igaz, mert a Project Cortex gépi tanuláson alapuló modulját, a Syntex-et már tavaly megismerhette a szemfüles közönség. A Syntex például egy halom PDF formátumú számlából képes felismerni a benne található adattípusokat és a kapott információkat a fájlok mellé párosítani, így lehetővé téve, hogy műveleteket végezzünk velük. 

Az Viva platform új moduljai közül a Viva Topics érte el a General Availability (általános elérhetőség) fázisát, így immár meg is lehet vásárolni vagy kipróbálni (mi több környezetben próbáltuk, még nem sikerült sem próba, sem éles előfizetés formában hozzájutni). A Viva Topics a háttérben lévő AI és Machine Learning algoritmusok segítségével segít a kollégáknak különböző témák mentén eligazodni a céges információtengerben. A fájlok és egyéb tartalmak témák köré szerveződnek és a témákhoz kapcsolódó szakértő kollégákat is megtaláljuk egy helyen. Az egyik legjobb funkció, hogy nem kell nagyon keresgélni, hanem a mesterséges intelligencia felismeri a témát egy Teams csevegőüzenetben vagy emailben, és odahivatkozza az adott tartalmakat egy úgynevezett témakártyára. Ez utóbbi ismerős lehet azoknak, akik korábban is Microsoft 365-öt használtak, mert a kontakt kártyákhoz hasonlóan működik – kinyílik a kártya, rajta a kapcsolódó tartalmak, SharePoint site-ok, kollégák, akik a témán dolgoznak. Kattintásközelbe kerülnek a releváns információk, nem azzal töltjük az időt, hogy keresgélünk.

Ízlelgessük egy kicsit! Kevesebb keresés, hatékonyabb munkavégzés. Miért fontos ez? Mert az idő amit a kollégákkal töltöttünk – csevegéssel, kávézással és információcserével – lecserélődött lélekölő munkára. Ezzel nőtt a kiégés kockázata. Nem csak a kevesebb élő interakció miatt, hanem mert ezek a csevejek, találkozások segítettek hozzá rengeteg információhoz, amiket most manuálisan kell kibányásznunk a frissen bevezetett új platformokon. Hatékonytalannak és hiábavalónak érezzük a tevékenységünk egy részét, saját hasznosságunk érzete csökken – mondjam tovább? A téma egészen messzire vezet, de a lényeget több nagy informatikai megoldásokkal foglalkozó vállalat is meglátta – segíteni kell a kollégáikat abban, hogy a munkájukban ne csak produktívak legyenek, de annak is érezzék magukat. Minél kevesebb kattintás, gépelés és haszontalan információ amin át kell rágni magunkat, annál inkább arra koncentrálhatunk, ami a valódi feladatunk. A megspórolt időben pedig az új platform két, még előzetes fázisban lévő modulja – a Viva Connections és a Viva Learning lehetőséget ad kapcsolódni a kollégáinkkal, és fejleszteni magunkat.

A Viva szolgáltatásai a Microsoft Teams-ből lesznek a legkönnyebben és legjobban használhatók, ebből is jól látszik, hogy a Microsoft víziójában egyértelműen a Teams köré építik a modern munkahelyet.

Keress minket és tudj meg többet a Teamsről, a Microsoft 365 megoldásokról! https://systemfarmer.hu/

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.